25 listopada 2015

JAK ZAPOBIEGAĆ CHOROBOM? JARMUŻ SUPERFOOD

18:06

Share it Please
Witajcie kochani!

Dzisiaj trochę w innym wydaniu, nie bez powodu wybrałam też taki tytuł. Ostatnio bardzo dużo piszemy o właściwościach warzyw, owoców i ich wpływie na nasze zdrowie. Niestety wszystko pojawia się w innych miejscach niż na naszym blogu. I myślę, że to duża strata, którą należy jak najszybciej nadrobić. Na dziś wybrałam jarmuż, zachwyciłam się nim stosunkowo niedawno, początkowo odpychał mnie jego "brokułowy" smak. Oczywiście brokuły jadam, ale w zdecydowanie mniejszych ilościach niż to było wcześniej- strasznie mi się "przejadły", a jarmuż trochę mi je przypominał :P. Jednak przekonałam się i teraz nie potrafię bez niego żyć, dodaję go do wielu potraw i jem na surowo. Garść newsów.....
Jarmuż znany jest od najdawniejszych lat, uprawiali go starożytni Grecy i Rzymianie, a od XV wieku uprawiany również w Polsce - i całe szczęście! Uważany jest za wartościowe warzywo, często określane jako superfood. Jarmuż należy do rodziny kapustnych, która przede wszystkim charakteryzuje się:
- dużą zawartością składników odżywczych, które dobrze wpływają na nasze zdrowie
- niską kalorycznością
 
Jarmuż stanowi najlepsze źródło mikro i makroelementów oraz witamin ze wszystkich roślin kapustnych, to przede wszystkim potas, wapń, żelazo, betakaroten, witaminę B1, B6, C, E, K, PP i wiele innych. Spożywanie tej rośliny poprawia stan naszego układu krwionośnego, dobrze wpływa na zmniejszenie objawów alergii i astmy, a także wzmacnia wzrok, nerki, żołądek. 

Ciekawostka!
JAK ZAPOBIEGAĆ CHOROBOM?
JARMUŻ SUPERFOOD
Jarmuż jest warzywem bardzo odpornym na spadek temperatury, nie bez powodu zbierany jest dopiero po pojawieniu się pierwszych przymrozków. Dlaczego? Już mówię, dzięki niskiej temperaturze traci on charakterystyczną goryczkę, jednak właściwości prozdrowotne zostają nie zmienne. 


Dzisiaj zrobiłam sobie koktajl z jarmużem i bananem

- garść liści jarmużu
- jeden banan
- łyżka miodu
- 100 g jogurtu naturalnego
- 100 ml mleka

Wszystkie składniki miksujemy do momentu uzyskania gładkiej konsystencji :D I tyle, szybko a co najważniejsze - ZDROWO. Warto urozmaicić swoją dietę w wartościowe produkty, bo z pewnością zyskamy a nie stracimy i nasz organizm nam się odwdzięczy!

 

Pozdrawiam Was,
Patrycja

BIAŁY KOT
BIAŁY KOT


Źródło:
http://www.inhort.pl/files/nowosci_warzywnicze/2010/tom_51/nw51_6.pdf

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Na naszym blogu mówimy sobie po imieniu : )