13 marca 2014

SZASZŁYKI WARZYWNE

09:02

Share it Please
Witajcie,
ostatnio wspominałam, że lada moment rozpocznie się sezon szaszłykowy i tak też się stało, aczkolwiek tylko w mojej kuchni. Mój wczorajszy obiad był iście wiosenny, same warzywa i rybka - nic dodać nic ująć :D




Warzywa na patyku - szaszłyki (około 6-7 sztuk)
- cukinia
- papryka czerwona
- pomidor
- 2 ziemniaki
- pół cebuli
- 1 płat ryby (najlepiej świeżej)
- czosnek - jeden ząbek
- mały jogurt naturalny
- łyżka oleju
- przyprawy (pieprz, sół, bazylia, papryka czerwona)



1. Warzywa takie jak ziemniaki, pomidor, cebula czy papryka - kroimy w dużą kostkę, w ten sam sposób można pokroić płat ryby, cukinię natomiast w półtalarki. Pamiętajmy o uprzednim umyciu warzyw i ryby. 

2. Wszystkie składniki umieszczamy w głębokim naczyniu, polewamy łyżką oleju i przyprawiamy bazylią, papryką, pieprzem i szczyptą soli - wszystko dokładnie mieszamy, by każdy kawałek był wystarczająco doprawiony (ja do tego użyłam swoich rąk, to jest chyba najlepszy i tym samym najprostszy sposób).



3. Nie pozostaje nic innego, jak przygotowanie ostatecznej wersji naszych szaszłyków, które trafią lada moment do piekarnika nagrzanego do 200 stopni na około 35 minut. Jednakże wcześniej nabijamy nasze warzywa na specjalne patyczki - drewniane lub metalowe. Wersja przykładowa poniżej :D




Po wyciągnięciu szaszłyków z piekarnika - warzywa powinny być chrupiące i zarumienione. Najlepiej podawać z sosem np. czosnkowym własnej produkcji :D przepis od dawna jest już na blogu !

http://www.z-pamietnika-dietetyka.pl/2012/12/najprostszy-sos-czosnkowy.html


1 komentarze:

  1. jak dodaje zawsze boczus wedzony, moj ulubiony to ten na wage od kani, ale inne tez sa ok, do tego warzywa takie jak papryka cebula itp. wszystko w przyprawach i polane oliwa z oliwek:)

    OdpowiedzUsuń

Na naszym blogu mówimy sobie po imieniu : )