26 września 2013

CIASTECZKA SEROWO-OWSIANE

12:28

Share it Please
Witajcie!

Dziś mam dla Was coś na osłodzenie tej okropnej aury za oknem. 
Szczerze nienawidzę jesieni, jest to moja najgorsza pora roku. Czasami czuję, że los spłatał mi figla i zesłał ciepłolubną istotę, kochającą upały w strefę klimatyczną z przewagą zimnych dni : D.

Oczywiście wszystko można zmienić, ludzie emigrują, być może mnie też czeka taka przyszłość, zobaczymy.

Wracajmy jednak do ciasteczek. Zapraszam po przepis!


Co będzie potrzebne na 12 ciasteczek?

Bardzo niewiele, tak naprawdę większość z nich macie w domu.

-twaróg chudy- 150g
-jajko r.L
-mąka owsiana uzyskana ze zmielenia 100g płatków owsianych
-szczypta soli
-stewia/inny słodzik lub 2 łyżki brązowego cukru
-cynamon

Dodatkowo:
-mus jabłkowy lub domowe powidła śliwkowe.

Jak zrobić?

1. W malakserze/młynku mielimy płatki owsiane.
2. Do miski wbijamy jajko, dodajemy twaróg, słodzik/cukier, sól i mieszamy. Następnie dodajemy mąkę owsianą i ponownie mieszamy.
3. Rozgrzewamy piekarnik (180 st.C), wykładamy blachę papierem do pieczenia i układamy na niej po łyżce ciasta, rozpłaszczamy i pieczemy ok. 15-20 min, aż ciastka będą złociste.

Na koniec posypujemy całość cynamonem, smarujemy musem lub powidłami. Możemy ciastka udekorować również owocami.



Pozdrawiam Was,
Beata

5 komentarze:

  1. Witaj :) po pierwsze chciałam napisać że śledze ten blog już od jakiegoś czasu i jest mi on naprawdę pomocny za co dziękuję :)!
    Wybieram się na studia dietetyczne, bo również jestem zafascynowana zdobywaniem wiedzy i praktyki w tym temacie :) Niestety zajęcia mam najczęściej od 8 do 20 czasami zdarza się że do 16... w związku z tym będę musiała nosić ze sobą na uczelnię śniadania, II śniadania, obiady a czasem nawet kolacje hehe :) Zmierzam do tego czy mogłabyś zrobić wpis o jedzeniu jakie wygodnie zabrać na uczelnię? wiadomo że najprościej jest wziąć batonik, słodką bułkę z piekarni i jogurt.. ale wiadomo że nie tak się chcemy odżywiać :) chciałabym odżywiać się dobrze tak jak do tej pory gdy miałam czas na przyrządzenie zdrowej żywności :) Proszę Cię podaj propozycje kilku zestawów śniadanie-obiad-(ewentualnie kolacja) na uczelnię. Tak aby można było fajnie zapakować i smacznie, zdrowo się najeść :) POZDRAWIAM!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa :) Twoja prośba o propozycje jedzenia, które można zabrać ze sobą na uczelnie jest ciekawa i postaram się w najbliższym czasie dodać taki wpis. Być może uda mi się przetestować na sobie transportowanie tych dań z domu na uczelnie :)

      Usuń
  2. no wlasnie jesien, zima....prosze o rade co zrobic by nie przytyc, dzieki pani blogowi i zmagan z dieta udalo mi sie osiagnac upragniona wage tylko co zrobic by nie poszla moja prace na marne,

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam :) Cieszę się, że udało się osiągnąć upragnioną masę ciała i to jeszcze z moją pomocą :) Faktycznie jesień i zima nie sprzyja aktywności fizycznej na powietrzu, często również dłuższe spacery są niemożliwe... Warto rozważyć ćwiczenia w domu lub wykupienie karnetu na siłownie bądź basen a co do odżywiania to myślę, że najlepiej stosować schemat:
      -śniadanie--> węglowodany złożone np. owsianka, jaglanka, bo dadzą nam sporo energii z rana i wydłużą czas wychładzania organizmu a przecież nie chcemy szybko marznąć.
      -II śniadanie- owoc + kanapka z pełnoziarnistego chleba lub jogurt naturalny.
      -obiad--> najlepiej chude mięso, ryba bądź nabiał + sporo warzyw (najlepiej korzystać z tych mrożonych lub własnych przetworów przygotowanych na zimę) a do tego jakiś węglowodanowy dodatek w postaci brązowego ryżu/razowego makaronu bądź kaszy.
      -kolacja--> najlepiej sprawdzi się połączenie białka z warzywami.
      Cały jadłospis musimy dostosować do naszego "zimowego" trybu życia. Bardzo często trzeba ograniczyć trochę podaż kcal, bo nie mamy gdzie tego wszystkiego spalać. Z drugiej strony należy pamiętać, że na ogrzanie organizmu potrzeba również trochę energii.
      Nasza zimowa dieta powinna być przede wszystkim urozmaicona i jak najbardziej naturalna, tak by dostarczyć organizmowi niezbędnych witamin i mikroelementów i wzmacniać odporność.

      Usuń
  3. bardzo dziekuje za odpowiedz

    OdpowiedzUsuń

Na naszym blogu mówimy sobie po imieniu : )