18 maja 2013

JEDNO ZDANIE: ZJEDZ ŚNIADANIE!

10:57

Share it Please
Witajcie!

Dziś mam dla Was post będący właściwie odpowiedzią na pytania, które od Was dostaję. Mianowicie, co można jeść na śniadanie? 
Propozycji jest wiele, ale ja pokażę Wam tylko kilka moich ulubionych z podziałem na czas, którym musicie dysponować, żeby je sobie przygotować.



Śniadanie jest bardzo ważnym posiłkiem wciągu dnia, pozwala bowiem na dostarczenie organizmowi po nocnym poście niezbędnych składników odżywczych i witamin. Posiłek ten powinien być pożywny, sycić na długo i być przede wszystkim szybki i smaczny, by chciało nam się je w ogóle jeść. Śniadanie powinno dostarczyć pełnowartościowego białka, węglowodanów złożonych i trochę tłuszczu, by mogło nosić znamiona zbilansowanego posiłku : )

Mam dla Was kilka propozycji:

Zacznijmy od czegoś prostego, szybkiego: KANAPKI.

Zrobić umie je każdy, nawet dziecko. Wystarczy z nieco ponad 3 min i mamy gotową kanapkę do zjedzenia w domu lub zabrania ze sobą do pracy:



Kanapkę można przygotować prawie ze wszystkiego. Ja swoją zrobiłam z twarożku z ziołami prowansalskimi, roszponką i pomidorem. Zajęło mi to 3 min.




Trochę bardziej pracochłonne, ale równie szybkie jest śniadanie składające się z musli, z jogurtu i ulubionego owocu.


Kolejna propozycja, nieco dłuższa w przygotowaniu jest owsianka z jabłkiem i rodzynkami:


W środku klasyfikacji  jest twarożek owocowy, wystarczy rzucić owoce do blendera, dodać twaróg i całość zmiksować. Aczkolwiek jeśli wstajemy pierwsi, to możemy dźwiękiem miksera obudzić wszystkich domowników. 

 Jak śniadanie, to nie możemy pominąć jajka. W moim przypadku ugotowanego w "koszulce" a do tego pełnoziarnisty tost z pastą słonecznikową.



Kolejna propozycja to placek owsiany. Jest bardzo pożywny, syci na długo, aczkolwiek musimy poświęcić mu nieco więcej czasu, by go usmażyć.



Ostatnią propozycją, która przyszła mi do głowy jest domowy twarożek np. z owocami lub z warzywami.



Macie jakieś swoje hity śniadaniowe? Jecie w ogóle śniadania?

Pozdrawiam Was,
Beata

10 komentarze:

  1. Co za pytanie ;) Mam bloga ze śniadaniami.
    Hitem ostatnio są u mnie: cukiniowa czekoladowa owsianka i bananowe kluski na mleku.

    OdpowiedzUsuń
  2. W lecie wśród moich śniadań zdecydowanie prym wiedzie koktajl owocowy :) Do jogurtu naturalnego i otrębów owsianych dodaję ulbiony owoc/ owoce, blenduję całoś i.. zjadam. Nie trwa do więce, niż 10 minut, jest pyszne, zdrowe i pożywne :) Ze względu na duży wybór owoców, koktajl mogę jeść codziennie i nigdy mi się nie nudzi.

    OdpowiedzUsuń
  3. Kiedyś nie jadłam śniadań, ale teraz nie wyobrażam sobie rozpoczęcia dnia bez tego posiłku. Zazwyczaj jem owsiankę bądź kasze (jaglana, manna, kukurydziana) z dodatkiem owocu, jogurtu naturalnego i orzechów/słonecznika/itd :)
    Co to za pasta słonecznikowa na toście? Domowa czy można taką kupić? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Domowa :) Wystarczy uprażyć słonecznik, następnie zmiksować z olwią z oliwek albo odrobiną wody ( jeśli chcemy zredukować liczbę kcal) i czosnkiem :)

      Usuń
    2. Dzięki, na pewno zrobię :)

      Usuń
  4. Nie wyobrażam sobie dnia bez śniadania :)
    Pierwsza moja myśl po otworzeniu oczu to - "zaraz będzie śniadanko"
    Trochę tą swoją "śniadaniową schizą" denerwuję innych domowników, ponieważ zazwyczaj wstaje o wiele wcześniej niż oni i tłukę się po kuchni

    OdpowiedzUsuń
  5. Odkąd pamiętam, nigdy, ale to NIGDY (z wyjątkiem konieczności oddania próbek do badania na czczo) nie wyszłam z domu bez śniadania. Do obiadu, a nawet do lunchu umarłabym z głodu, poza tym rano chcę się obudzić, a nie chodzić po ścianach do 2 śniadania albo obiadu.
    Nie lubię nabiału na śniadanie, jeśli jest na słono - na słodko jest do przyjęcia, na słono, jak jem na pusty żołądek - mnie mdli.
    Uwielbiam za to jajka pod każdą postacią :) Przeważnie jednak jest jakaś kanapka, lub - jak jeszcze nie byłam na diecie - kiełbaska na gorąco.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja rowniez sniadania jadam, nie wyobrazam sobie dnia bez pozadnego posilku na poczatek :)
    Zapraszam na mojego bloga ze sniadankami: atqabreakfast.blogspot.com :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Teraz gdy robi się zimno.... no tak jestem na drugiej półkuli, to owsianka na ciepło króluje. Wstaję rano, zalewam 6 łyżek owsianki wodą, dosypuje kilka rodzynek i idę pod prysznic. Jak wracam, napęczniałą owsiankę zalewam niewielką ilością mleka, wrzucam rozciapcianego banana.. i jako trzeci składnik albo cynamon, albo groszki czekoladowe, albo masło orzechowe.. owsianka jest gęsta, cieplutka i sycąca na kilka godzin.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja najczęściej jem bułki ciemne z serem białym i miodem albo domowym serem, od czasu do czasu jajecznica z pomidorem i szczypiorkiem i kromka ciemnego chleba :)

    OdpowiedzUsuń

Na naszym blogu mówimy sobie po imieniu : )