6 marca 2013

JADŁOSPIS ~1500kcal

09:20

Share it Please
Witajcie!

Dziś mam dla Was kolejny jadłospis ~1500kcal. Dla jednych, to będzie dieta redukcyjna, dla innych przeciętny jadłospis całodzienny. Wrzucam go jako inspirację, może zobaczycie tu jakieś posiłki, które chcielibyście włączyć do swojej diety :)

Jeśli ktoś lubi jeść 5 posiłków dzienne, to najlepiej, żeby ujął trochę kcal z II śniadania i kolacji.

Przy posiłkach uwzględniłam dziś same kcal, jeśli komuś zależy na rozkładzie białek, węglowodanów i tłuszczy, to piszcie :)

ŚNIADANIE: 450kcal

Jogurt z bananem i domowym musli:

-jogurt naturalny-200g
-musli domowe-50g
-banan-150g

Śniadanie jest spore, bo to aż 30% dziennego zapotrzebowania, przeznaczone jest szczególnie dla osób, które to właśnie rano najbardziej odczuwają głód. Jeśli chcecie je trochę zmniejszyć to nasypcie o 10g musli mniej i zmniejszcie banana.

II ŚNIADANIE: 300kcal

Kanapka z tuńczykiem, posypana szczypiorkiem i słonecznikiem:

-chleb żytni-30g
-twaróg chudy-50g
-tuńczyk w sosie własnym-100g
-słonecznik-15g
-szczypiorek

Pastę przygotowujemy z rozdrobnionego twarogu z tuńczykiem, by lepiej się połączył możemy użyć trochę sosu z ryby. Kanapkę posypujemy słonecznikiem i szczypiorkiem.

OBIAD: 490kcal

Faszerowana cukinia:

-cukinia- średniej wielkości, najlepiej krótka a szeroka
-mięso mielone z indyka-100g
-jajko
-brązowy ryż-50g (suchego produktu)
-cebula, czosnek
-ser żółty do posypania-30g

Cukinie przekrawamy na pół, wydrążamy. Na patelni podsmażamy cebulę z mięsem, doprawiamy pieprzem, solą, ziołami i  mieszamy z ugotowanym ryżem i jajkiem. Farszem napełniamy cukinię, posypujemy serem i zapiekamy.

Jeśli chcecie odchudzić to danie, to zrezygnujcie z posypywania cukinii serem lub nie mieszajcie mięsa z ryżem.

KOLACJA:  275kcal

Zupa- krem z zielonego groszku:

-groszek mrożony-200g
-cebula, czosnek
-olej do podsmażenia cebuli-10g (można z niego zrezygnować).
-pieprz, sól, estragon
-jogurt naturalny-łyżka

W rondlu podsmażamy lekko cebulę z czosnkiem. Dodajemy mrożony groszek, zalewamy bulionem warzywnym lub wodą i gotujemy do miękkości. Odstawiamy zupę do przestudzenia, następnie miksujemy i przyprawiamy. Na koniec dajemy kleks jogurtu.

To już cały jadłospis na dziś!

Pozdrawiam Was,
Beata.

7 komentarze:

  1. Czytam cie codziennie i bardzo mnie inspirujesz. Mam prośbę czy mogła byś ułożyć dla mnie dietę na ok 2000 kcal. staram się zdrowo odżywiać. Jem 5 posiłków dziennie. Jednak mam problemy z wymyślaniem dań. Bo szybko mi się nudzą. Według moich wyliczeń powinnam jeść 2000 kcal jeśli chce chudnąć 0,5 kg na tydzień. Odezwij się do mnie na matlusia1@tlen.pl lub pod tym komen. lub u mnie na blogu jeśli możesz. Dziękuję:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mogę zrobić Ci przykładowy dzień, jednak cały tydzień diety z przepisami, to trochę pracy. Jeśli masz ochotę i się jeszcze nie zgłosiłaś do mojej akcji, to zrób to. Masz czas do 8-03. Może akurat Ciebie wybiorę :) Pozdrawiam!

      Usuń
  2. Super są te przykładowe jadłospisy! Inspirują! Czekam na nie każdego dnia :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że się podobają! :) Pozdrawiam!

      Usuń
  3. Witam. Zajmuję się również żywieniem i postanowiłem wziąć pod lupę wyżej przedstawiony przez ciebie jadłospis.
    Jadłospis zgadza się pod względem kaloryczności,brzmi smakowicie lecz mam kilka zastrzeżeń co do niego. Mianowicie na 1 rzut oka widać, że jest w nim nadmiar białka ogółem, w tym zwierzęcego aż 70% (norma to ok (30 %). Białko jest sycące,jego nadmiar powoduje szybki spadek masy ciała lecz musisz na to uważać,ponieważ zbyt wysokobiałkowa dieta obciąża organizm. Widzę też, że lubisz mieszać różne rodzaje białka w 1 posiłku. Odradzałbym tego. Polecam stosować 1 rodzaj białka zwierzęcego w 1 posiłku. Czyli jeśli jesz twarożek,zrezygnuj z mięsa lub na odwrót. Na śniadanie poleca się białko z przetworów mlecznych. Co do śniadania- wyeliminowałbym rodzynki i banana,są małowartościowe i mają wysoki IG. Zamiast tego dosyp suszoną żurawinę, morele, posiekane jabłko. Poza tym wszystko ok. Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale przecież to jest tylko przykładowy jadłospis ogólny a nie pod konkretną osobę i jasna sprawa że każdy indywidualnie będzie sobie komponował czy w musli doda rodzynki czy żurawinę banana czy maliny ;p tak samo co do ilości białka, myślę że dla osób aktywnych fizycznie ten jadłospis jest trafny.. Zresztą jak raz w tygodniu czy dwa zje się więcej białka to organizm od razu nie będzie obciążony?

      Usuń

Na naszym blogu mówimy sobie po imieniu : )