2 lutego 2013

DOMOWY MROŻONY JOGURT/ HOMEMADE FROZEN YOGURT

11:12

Share it Please
Witajcie!

Na początku tego posta chciałam bardzo, ale to bardzo podziękować wszystkim, którzy zgłosili się do wzięcia udziału w mojej akcji. Jest mi miło, że darzycie mnie swoim zaufaniem. Było bardzo ciężko dokonać wyboru spośród tylu zgłoszeń, ale jakoś dałam radę, wybrane osoby dostały już wczoraj ode mnie maila z informacjami.

Jeśli akcja będzie cieszyć się Waszym zainteresowaniem, to obiecuję kolejne edycje ; )

Dziś tak przy sobocie chciałam pokazać Wam lekki deser- MROŻONY JOGURT - potraktujcie to jako inspiracje, bo tak naprawdę dobór składników zależy tylko od Was!


Co będzie potrzebne?

-jogurt naturalny grecki (następnym razem wypróbuję tę bardzo gęstą Bakomę) 
-miód- 2 łyżki lub ulubiony sok owocowy (np. malinowy)
-świeże bądź mrożone owoce

dodatkowo: wszystko, co lubicie: muesli, owoce suszone itp.




Jogurt miksujemy, następnie dodajemy miód i ulubiony sok bądź owoce. Wszystko razem mieszamy na gładką masę. Jeśli chcemy otrzymać mrożony jogurt w wersji naturalnej wystarczy zmiksować sam jogurt z cukrem pudrem.

Następnie wkładamy jogurt do zamrażarki, najlepiej w tej samej misce. Gdy trochę zgęstnieje, wyjmujemy go, powtarzamy miksowanie i powtórnie umieszczamy w zamrażarce, aż do pełnego zmrożenia, u nas to było ok. 3h.




Jogurt możecie podawać ze swoimi ulubionymi dodatkami. Ja zjadłam go z prażonym słonecznikiem, pestkami dyni i zarodkami pszennymi :)


To już wszystko w tym poście. Życzę Wam miłego weekendu!

Pozdrawiam Was,
Beata.

12 komentarze:

  1. Muszę sobie taki zrobić :) W końcu... pogoda sama ku temu skłania, coraz cieplej się robi.

    Tobie również miłego weekendu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też muszę się w końcu na taki skusić. Ale to chyba dopiero latem ;) Teraz jeszcze nie zaryzykuję. Za duży zmarzluch ze mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja o dziwo od pewnego czasu potrzebuję orzeźwienia, pomimo, że jest zima :D Może wyczekuję już wiosny :)

      Usuń
  3. zanim tu trafiłam zrobiłam lody szarlotkowe ( z pieczonych jabłek ) na jogurcie greckim i ricotcie ze stevią, żurawiną i orzechazmi włoskimi. Jako emulgatora użyłam pektyny owocowej. Nie mogę się od nich uwolnić :) Dziś 4 gałki na śniadanie, 2 na podwieczorek i nie mam dość :) Czy z punktu widzenia dietetyka, to nie za dużo ? ;)

    joolianka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj! Myślę, że lody to nie najlepszy pomysł na śniadanie, ale na podwieczorek są ok :) Zresztą wiem jak to jest mieć czasami fazę na jedną rzecz i jeść bez przerwy, to minie, bo Ci się w końcu znudzi. Zaczynaj tylko dzień od czegoś ciepłego lub w temp. pokojowej żeby jelita nie doznały szoku ;) No i tak poza tym, to wyślesz mi na maila przepis na Twoje lody?

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. Sam słodki mrożony jogurt z cukrem lub sokiem owocowym to ok. 150kcal, ale trzeba do tego doliczyć dodatki, które użyjesz :)

      Usuń
  5. Jak wybiera się słodkie owoce to już nie trzeba pudru :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. boskie! jadłam takie w yogo-choice a teraz na pewno zrobię sama :)

    OdpowiedzUsuń
  7. mozna czyms zastapic ten cukier? np miodem? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że można miodem, ale trzeba go bardzo dobrze rozpuścić, żeby nie było później grudek. Można również spróbować ze stewią, bo z tego co się orientuję, to można ją chłodzić :)

      Usuń

Na naszym blogu mówimy sobie po imieniu : )